Ridningen

Red somsagt en jättegullig harflinger idag. Hade verkligen ingen arning om hur hon var att rida oså, dock så berättade totta lite om henne innan lektionen började. Totta sa att hon var svår att fatta galopp med och ville gärna springa in i mitten av manegen, vilket jag inte kan hålla med om riktigt.
Vi hade både lite dressyr och hoppning men vi började med dressyren. Jag tycker att hon var väldigt frammåt för skänkeln,då vi övade mycket på att korta och länga. Galoppen var det verkligen inga problem med, hon var lite seg i böjan men i slutet gjorde hon jättefina galoppfattningar!
Sen avslutade vi med att hoppa sockerbit, Laura (som jag tror hon hette) Tyckte det var jätttekul att hoppa, oavsett att hon var huur trött som helst och saktade ner till trav efter hindrerna så märkte man det på henne, eller hon bjöd väldigt mycket till hindrerna och hoppade självmant. HAHAH lite kul endå, vi hoppade 65 som högst och hon hoppade oavsätt hur konstiga avstånd det än blev :D söta ponny!
Nu ska jag gå och lägga mig för jag är verkligen  hur trött som helst, dessutom ska jag ju upp tidigt imon för att sommarjobba :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0